Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Koszalinie

Pomoce dydaktyczne do pracy z dziećmi z problemami w komunikacji werbalnej

W ramach Projektu „Model Dostępnej Szkoły” nasza szkoła została wzbogacona o: 

  • Program rozwijania umiejętności językowych użytkowników alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC). – „Wiem jak to powiedzieć”;
  • Pomoc dydaktyczna dla uczniów ze specjalnymi potrzebami, zawierająca symbole do planowania dnia – „Plan dnia do szkoły”, „Plan dnia w domu”;
  • 8 kartonikowych informacji do ręki, spiętych metalowym klipsem. Otwór w klipsie umożliwia przypięcie np. do smyczy, którą można założyć na szyję:
  1. MÓWiKarteczki 1 - potrzeby, komentarze,
  2. MÓWiKarteczki 2 - uczucia, zwroty grzecznościowe,
  3. MÓWiKarteczki 3 - pytania, zwroty konwersacyjne;
  • Kartonowy stojący kalendarz biurkowy do układania daty oraz śmiesznych zdań;
  • Silikonowe opaski na rękę z podstawowymi komunikatami. Dostępne wersje: Basen, Plaża, Tak, Nie;
  • MÓWiki Memory składające się z 96 kartoników z symbolem lub zdjęciem o tematyce: WIOSNA, LATO, JESIEŃ, ZIMA, ZABAWKI, OWOCE;
  • "Wiem, gdzie jestem"  - naklejki na drzwi. Program rozwijania umiejętności językowych użytkowników alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC).

Pomoce dydaktyczne są przeznaczone do pracy z dziećmi z problemami w komunikacji werbalnej. Zawiera fotografie/rysunki oraz symbole pomagające w nauce budowania poprawnych wypowiedzi zarówno przez osoby posługujące się komunikacją alternatywną, jak i osoby mówiące pojedynczymi wypowiedzeniami. Ćwiczenia pozwalają stopniowo budować umiejętność wypowiadania się za pomocą coraz bardziej złożonych wypowiedzi. Użytkownik uczy się również adekwatnego odpowiadania na pytania i ich zadawania.