Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Koszalinie

Regulamin

Gorący Posiłek Szkoła Podstawowa nr 13 im. Jana Brzechwy w Koszalinie
Regulamin w sprawie zasad korzystania z jednego gorącego posiłku oraz sposobu rozliczania opłat za niego w Szkole Podstawowej nr 13 im. Jana Brzechwy w Koszalinie
1. Podstawa prawna: Art. 106 ust. 3 i 106 a Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku (Dz.U. z 2021 r. poz. 1082,ze zm.), zwany dalej Prawem Oświatowym, 2. Statut Szkoły Podstawowej nr 13 im. Jana Brzechwy w Koszalinie.
Definicje: Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1. Szkole– należy rozumieć Szkołę Podstawową nr 13 im. Jana Brzechwy w Koszalinie,
2. Jeden gorący posiłek (w rozumieniu art. 106 a Prawa Oświatowego) – należy rozumieć gorącą zupę za którą opłata ustalona zostaje przez dyrektora szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym, jako równowartość zakupu surowców do jej przygotowania (tj. wkład do kotła) .
§ 1 Uprawnienia do korzystania ze stołówki
1. Do korzystania z jednego gorącego posiłku w stołówce szkolnej uprawnieni są wszyscy uczniowie szkoły.
2. Warunkiem korzystania z jednego gorącego posiłku przez ucznia jest złożenie przez rodzica/opiekuna na piśmie w sekretariacie szkoły, Oświadczenia rodzica o korzystaniu z jednego gorącego posiłku (zupy) w stołówce szkolnej, w Szkole Podstawowej nr 13 im. Jana Brzechwy Koszalinie w roku szkolny 20../20..”wg wzoru nr 1 stanowiącego załącznik do Regulaminu.
3. Posiłki wydawane są w czasie trwania rocznych zajęć dydaktyczno – wychowawczych w godzinach 11.00 do 13.00.
§ 2
1. Ustalanie wysokości opłat za posiłki Wysokość opłaty za jeden gorący posiłek określa dyrektor szkoły na podstawie Zarządzenia Prezydenta Miasta Koszalina.
2. Wysokość miesięcznej opłaty ustalana jest jako iloczyn stawki za jeden gorący posiłek oraz liczby dni szkolnych w miesiącu, w których uczniowie winny uczęszczać na zajęcia.
§ 3 Wnoszenie opłat za posiłki.
1. Opłatę za jeden gorący posiłek wnosi się do 27 dnia każdego miesiąca, przed miesiącem, którego opłata dotyczy.
2. Opłatę za jeden gorący posiłek za miesiąc styczeń 2024r. wnosi się do 5 dnia miesiąca, którego opłata dotyczy.
3. W przypadku gdy ostatni dzień wniesienia opłaty jest dniem wolnym, za ostatni dzień płatności uznaje się najbliższy dzień roboczy.
4. Opłaty należy dokonywać przelewem na rachunek bankowy szkoły prowadzonym w mBanku S.A. 10 1140 2118 0000 2383 1000 1015.
5. W tytule płatności należy wpisać obowiązkowo: „Gorący posiłek”, nazwisko i imię dziecka, klasę oraz miesiąc, za który dokonywana jest wpłata.
6. Rodzice zobowiązani są do terminowego uiszczania opłat za jeden gorący posiłek.
7. W przypadku nieterminowego dokonania wpłaty w danym miesiącu, dziecku zostanie wstrzymane wydawanie obiadów począwszy od dnia następnego po dniu, w którym wpłata powinna wpłynąć na rachunek szkoły.
Gorący Posiłek Szkoła Podstawowa nr 13 im. Jana Brzechwy w Koszalinie
8. W przypadku całkowitej rezygnacji z korzystania przez dziecko z jednego gorącego posiłku, rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są powiadomić o tym fakcie szkołę na piśmie składając w szkole „Rezygnację z korzystania przez ucznia z jednego gorącego posiłku (zupy) w stołówce szkolnej, w Szkole Podstawowej nr 13 im. Jana Brzechwy w Koszalinie w roku szkolny 20…/20…”wg wzoru nr 2 stanowiącego załącznik do Regulaminu.
9. W razie braku zgłoszenia rezygnacji rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest do pokrycia kosztów niewykorzystanych obiadów.
§ 4
Zwroty za niewykorzystane obiady
1. Nieobecności i niekorzystanie przez ucznia z „ciepłego posiłku” stanowi podstawę jego odliczenia pod warunkiem, iż rodzic/opiekun prawny zgłosi rezygnację najpóźniej do godz.13.30 w dniu poprzedzającym jego wydanie, wysyłając informację na adres email:sekretariat@sp13koszalin.szkolnastrona.pl.
2. Zgłoszenie nieobecności skutkować będzie nienaliczaniem opłaty za jeden gorący posiłek od dnia następnego po dniu zgłoszeniu.
3. Rozliczenie nadpłaty powstałej w wyniku zgłoszenia nieobecności dziecka może nastąpić w dwojaki sposób: - nadpłata zostanie odliczona od opłaty za posiłki w następnym miesiącu, - nadpłata zostanie zwrócona przelewem na rachunek wskazany przez rodzica w zgłoszeniu, w sytuacji w której nie jest możliwe odliczenie w następnym miesiącu.
4. W sytuacji kiedy rodzice lub opiekunowie prawni dziecka nie dokonają wpłaty za obiady w terminie określonym w niniejszym regulaminie, otrzymają przypomnienie o konieczności uiszczenia opłaty. Informacja taka zostanie przekazana za pomocą Komunikatora dziennika elektronicznego i telefonicznie. Rodzice po otrzymaniu przypomnienia zobligowani są do natychmiastowego dokonania wpłaty. Jej brak skutkuje wstrzymaniem wydawania posiłku dla dziecka do momentu dokonania zaległej opłaty.
5. W przypadku niedokonania wpłaty w ciągu 3 dni dziecko zostanie skreślone z listy. Wobec rodziców bądź opiekunów prawnych wszczęta zostanie procedura mające na celu ściągnięcie zaległych należności zgodnie z obowiązującym prawem.
§ 5.
Postanowienia końcowe
1. Wszelkie nieuregulowane niniejszym regulaminem kwestie rozstrzyga Dyrektor szkoły.
2. Wszelkie zmian w niniejszym regulaminie dokonuje Dyrektor w postaci aneksu.
3. Treść regulaminu oraz wszelkie informacje dostępne są na stronie internetowej szkoły w zakładce „Gorący posiłek”.
4. Regulamin wchodzi w życie Zarządzeniem nr 29/2023 Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 13 im. Jana Brzechwy w Koszalinie z dnia 29 grudnia 2023 roku.